Witaj, nieznajomy!
reset hasła
sitemenu serwisy serwisy download gta5 chinatown_wars gta4 vice_city_stories liberty_city_stories gta_advance san_andreas vice_city gta3 gta2 gta1
Artykuły: Wywiad z Rockstar Games E3/05
   Rafał
26.05.2005 22:58:45

Poniższy wywiad z pracownikiem Rockstar Games przeprowadził Jordan Liles z PlanetGrandTheftAuto.com.

Po przybyciu na miejsce spotkania dostrzegłem kilka dużych autobusów stojących obok siebie. Na paru z nich była wielka nalepka Grand Theft Auto: Liberty City Stories w wersji na PSP. Udałem się do jednego z nich w celu zrobienia wywiadu. Siedzenie kierowcy wyglądało naturalnie natomiast reszta autobusu to zupełnie inna historia, znajdowały się tam duże skórzane kanapy. Czekałem tam na osobę która miała mi pokazać Grand Theft Auto: San Andreas. Dwie minuty później osoba ta dotarła i mogłem zacząć wywiad.

 

1. Jakiego typu zmian tekstur powinniśmy oczekiwać w GTA:SA w wersji na PC oraz Xbox’a ?

Zostaną użyte oryginalne tekstury w wysokiej jakości, które miały zostać użyte w wersji na PlayStation 2, jednak z powodu ograniczonych możliwości tejże konsoli konieczne było ich przeskalowanie w dół. Grand Theft Auto: San Andreas na PC posiadać będzie tekstury w ekstremalnie wysokiej rozdzielczości. Nawet jeśli tekstury w wersji na Xboxa nie są tak cudowne jak w wersji na PC, to różnica w stosunku do wersji na PS2 jest wciąż duża. Wersja ta posiadać będzie smuklejsze tekstury oraz perfekcyjnie widoczny HUD/radar.

Reasumując, uczyniliśmy małe zmiany w silniku Vice City w celu lepszego działania San Andreas na PC oraz na konsolę Xbox. Poprzednio mając dwie wersje tekstur, jedną mało szczegółową do skalowania z daleka natomiast drugą bardzo wyraźną do skalowania z bliska (technika LOD). W zmodyfikowanym silniku otrzymamy trzy rodzaje tekstur. Niskiej jakości, średniej oraz wysokiej. To oznacza że będziesz miał możliwość ujrzenia budynków ze znacznie dalszej odległości niż miało to miejsce w poprzednich edycjach serii Grand Theft Auto. Tekstury w niskiej jakości są bardzo daleko widoczne, szczególnie w wersji na PC.



2. Czy GTA:SA na PC lub na Xbox’a będzie posiadać tryb dla dwóch graczy (co-op) ?

Zostało już oficjalnie potwierdzone przez Rockstar Games, że takiego trybu wersja na PC nie będzie posiadać, natomiast wersja na Xbox’a będzie.



3. Dlaczego wersja na PC będzie pozbawiona tego trybu ?

Powodem braku trybu co-op dla tej wersji według Rockstar Games jest to że nikt nie posiada dwóch myszek ani dwóch klawiatur. Pracownik R* twierdził również, że włączenie trybu multiplayer do GTA:SA było by niezwykle trudne ze względu na szeroką gamę bardzo zaawansowanych pod tym aspektem gier dostępnych na rynku.



4. W jaki sposób reklamy będą przerywać moją własną stację radiową ?

W wersji na Xbox’a nazywa się to „user-track mode” i opcja ta znajduje się w menu/audio. Trzy tryby, które możesz wybrać to kolejno: „przypadkowy, sekwencyjny oraz radio” Radio to tryb gdzie reklamy są odtwarzane prawie co każdą piosenkę. Tryb sekwencyjny oraz przypadkowy kierują się nieco innymi zasadami.



5. Jak właściwie będą wyglądały replaye w wersji na PC oraz Xbox’a ?

Po pierwsze, tryb replay będzie widoczny w lewym rogu. Replay trwa 30 sekund i nie uczyniono żadnych większych zmian w stosunku do Vice City. Wciąż nie będziesz mógł zapisać go do pliku wideo. Ale takie programy jak Fraps znakomicie się do tego nadają.



6. Narzędzia do edytowania! Powiedz mi coś o tym.

Rockstar Games nie stworzy żadnych samodzielnie żadnych narzędzi do modyfikowania gry, jednak będzie starał jak najbardziej umożliwić to zadanie fanom.



7. Czy gra będzie dostępna tylko na DVD ?

Tak. W grę na 6 czy 7 CD nie gra się zbyt przyjemnie.



8. Dlaczego Rockstar wyda GTA:SA na PC i na Xbox’a z takim opóźnieniem w stosunku do wersji na PS2 ?

(Powiedział mi on, że powodem tego opóźnienia nie tylko jest umowa na ekskluzywność z Sony). Niezwykle trudno jest pracować nad trzema wersjami gry w tym samym czasie. Na początku skupiliśmy się tylko na jednej wersji aby byłą perfekcyjna i jak najlepsza, dopiero parę miesięcy później podjęliśmy decyzję o pracach nad kolejnymi dwiema wersjami. Od czasu kiedy gra została ukończona potrzebowała technicznych zmian. Bardzo trudno jest skoordynować trzy różne wersje w tym samym czasie. (Powiedział mi również że powodem nad którym było postawienie PS2 ponad PC oraz Xbox’em był fakt że PS2 znajduje się obecnie w więcej niż 32 milionach domów. Stare dobre pecety są daleko w tyle).


9. Która wersja wygląda najlepiej ?

Zdecydowanie wersja na PC.



10. Czy bigfoot jest prawdziwy ? Co myślisz o plotkach krążących o nim ?

Bigfoot jest kompletnie fałszywy i nieprawdziwy. Rockstar Games śledził fora dyskusyjne z tematami ze zdjęciami bigfoot’a. (Wspomniałem mu, że prawdopodobnie jest to dobra rzecz ponieważ ludzie wyciskali więcej z grywalności starając się odkryć i sfotografować bigfoot’a).



11. Jak działa sterowanie BMX’em na kontrolerze Xbox’a ?

Ja (Jordan) sam tego próbowałem i przyciskiem „R” pedałuje się, aby jechać szybciej przerywanie wciskamy „R”, natomiast jeśli chodzi o bunny hop to nie jestem pewien ale wydaje mi się że wykonuje się go poprzez wciskanie przycisku „B”.



12. Wiem, że Rockstar ma dobre studio Motion Capture. Opowiedz mi o nim.

Znajduje się ono w Long Island City niedaleko dzielnicy Queens (NY). Powiedział mi również, że jest to jedno z najlepszych takich miejsc na świecie i R* myśli o wynajmowaniu go innym.



13. Jak wyglądają cienie na PC/Xbox’ie ?

Kiedy jeździłem na BMX dookoła Los Santos, były tam konkretne cienie, które rzucał BMX w stosunku do słońca. Możesz zobaczyć cienie nogi CJ’a pedałującego na BMX’ie. Niewielkie znaczenie ma dodanie delikatniejszych cieni aby nie wyglądały tak grubo i były naturalne. Rzeczą, którą również zauważyłem było to że pod mostem cień roweru znikł natomiast cień rzucany przez CJ’a dalej był widoczny.



14. Czy wszystkie cheaty z PS2 zostaną przeniesione ?

To było bardzo specyficzne pytanie, więc pracownik R* odpowiedział „Tak”. jednak nieco niepewnym tonem.



15. Gdzie zostaje wykonywana większa część prac nad GTA ?

Programowanie, modelowanie, pisanie scenariusza, wykonywanie tekstur oraz nagranie niektórych dźwięków odbywa się w studiu Rockstar North w Szkocji (Edynburgh dop. Rafko). Motion Capture oraz głos tworzony jest w Nowym Jorku.



16. Screeny z GTA:SA na PC oraz na Xbox’a pokazują więcej przestrzeni w tramwajach w San Fierro. Czy zatem gracz będzie mógł się do nich dostać oraz je kierować ?

„Jak ciekawe było by wolne jeżdżenie tramwajem gdy możesz jeździć szybkim samochodem”. Tylko to właściwie mi powiedział.



17. Powiedz mi wszystko co możesz na temat Grand Theft Auto: Liberty City Stories.

Respektując ekskluzywność nie mogę powiedzieć zbyt wiele. Na pewno nie będzie widoku „top-down” czyli z góry (tak jak ma to miejsce w GTA i GTA2 dop. Rafko). Gra nie ukaże się na żadną inną platformę niż PSP. Premiera odbędzie się 1 września tego roku.



18. Kiedy możemy oczekiwać jakiś informacji na temat GTA: Liberty City Stories ?

Informacje będą przekazywane poprzez różne magazyny. Dla przykładu w jednym tygodniu pierwsze informacje otrzymamy z amerykańskiego magazynu a dwa tygodnie później z australijskiego itd.



19. Czy Grand Theft Auto: San Andreas jest ostatnią grą z serii na PS2 ?

Tak, była to ostatnia część trylogii na PS2. „No more GTA on PS2” – (Tego zdania chyba nie trzeba tłumaczyć dop. Rafko)



20. Dlaczego Rockstar Games nie tworzy GTA na Nintendo Gamecube ?

Powiedział mi, że główną tego przyczyną jest średnia wieku posiadaczy Gamecub’a. Jednak ja zrozumiałem, że obawiają się, że nie sprzedają zbyt dużej ilości kopii GTA na GC.



21. Czy następne duże GTA zostanie pokazana na tegorocznych targach E3, nawet jeśli miało by to się odbyć za zamkniętymi drzwiami ?

Nie, wraz z Rockstar Games mogę śmiało stwierdzić że nie pokażemy nowego GTA na tegorocznych targach.



22. Kiedy pojawi się trailer z Grand Theft Auto: San Andreas na PC ?

Nawet jeśli powiedziałem mu, że na oficjalnej stronie GTA:SA na PC piszę „Coming Soon” to twierdził że mogą nawet nie pokazać tego trailera nawet przed premierą gry.



Wywiad przeprowadził Jordan Liles z PlanetGrandTheftAuto.com
Tłumaczenie: Rafko