Witaj, nieznajomy!
reset hasła
sitemenu serwisy serwisy download gta5 chinatown_wars gta4 vice_city_stories liberty_city_stories gta_advance san_andreas vice_city gta3 gta2 gta1
Artykuły: GameSpot - Zapowiedź GTA:SA PC
   
27.05.2005 21:57:56

Na chwilę obecną słyszałeś już napewno o Grand Theft Auto, w jakikolwiek sposób. Być może grałeś w wersje 2D w której był widokiem z góry, części te najpierw ukazywały się na blaszaki.. Ale podejrzewam, że najbardziej obeznany jesteś z wersjami GTA, które odniosły wielki sukces po premierze na PS2. Te z pełnym 3D, w których mogłeś udać się gdzie chcesz - czyli GTA3 i jego następca Vice City. Więc wiesz już pewnie, że seria GTA obejmuje tematy brutalnych przestępstw, kradzieży samochodów, wojny gangów i strzelaniny.


Jeśli znasz werję GTA: San Andreas na PlayStation 2, to wiesz, że poczyniono ogromny postęp z wymodelowania jednego wirtualnego miasta pełnego przechodniów, policjantów, gangsterów itp. do wymodelowania całego stanu. Stan San Andreas był luźno wymodelowany na podobieństwo Californii we wczesnych latach 90-tych, kiedy to mieszczańska przemoc gangsterska zaczynała być dobrym tematem do przebojów kinowych, takich jak 'Colors', 'Boyz n the Hood' and 'Menace II Society'. San Andreas składa się z trzech głównych miast - Los Santos (luźny odpowiednik Los Angeles), San Fierro (czyli swobodny odpowiednik San Fransisco) i Las Venturas (Las Vegas). Między tymi trzema miastami mamy przeróżne wsie i pustynie, które można zwiedzać i przeszukać.


Fabuła rozpoczyna się w chwili gdy Carl Johnson, znany też jako CJ, były członek gangu, który wraca do swojego rodzinnego Los Santos, na wiadomość o śmierci matki. CJ nie doświadczył ciepłego powitania, bo przestępcza policja z Los Santos zabiera mu kasę i torbe by następnie wyrzucić go na terytorium wrogiego gangu. Potem jednak dociera na swój teren. Po jakimś czasie jego brat Sweet i przyjaciel Big Smoke informują go o jeszcze gorszej rzeczy - gang stracił kontrolę nad ulicami. Jak w wersji PS2, tak w wersji PC podejmiesz się wielu różnorodnym zadaniom. Zawierają one wszystko od używania sprayu do malowania 'tagów' do bycia kierowcą ratującym swoich ziomków z zawistnej wojny gangów. Ale w przeciwieństwie do innych gier z serii GTA, San Andreas ma przeogromną liczbę dodatków i minigierek - zmiana wyglądu, nauka pilotażu helikopteru czy statku, gra w koszykówkę, a nawet taniec. Wszystko to znajdzię się w wersji na PieCa.


Korzystanie z klawiszy jest podobne do poprzednich gier GTA na PC. Domyślna konfiguracja używa klawiszy W,S,A,D do ruchu i myszy do strzałów, scroll w myszce służy do przewijania broni w ekwipunku, a wciśnięcie i trzymanie prawego przycisku myszy spowoduje wejście w tryb celowania (używany do bazook i snajperek - przyp.Thang). Jak w poprzednich grach z serii, ten tryb umożliwia dużo lepszą kontrolę celowania (będzie używany głównie do ustawienia mysz-klawiatura). Tryb "zablokowania celowniczka na celu" (lock-on targeting) będzie dostęopny w wersji PC. Sterowanie wydaje się być najczulsze i najbardziej intuicyjne, jakie tylko może być na PC, więc bieg ulicami Los Santos, wyciągnięcie spluwy i rozwalenie kilku głów będzie banalny. . W ostatnich Grand Theft Auto różne samochody miały różne parametry, jednak nigdy nie były one realistyczne. Więc wskoczenie do pojazdu (lub "pożyczenie" go od obywatela za pomocą klawisza "F", przy pomocy którego nasz bohater otwiera drzwi i wyrzuca kierowce na ulicę) i szybka jazda po ulicy będzie tak samo łatwa jak w poprzednich częściach.


Wersja PC nie będzie zawierała nowych rzeczy, ale to nie szkodzi, biorąc pod uwagę rozmiar San Andreas, jego miasta, nie mówiąc już o setkach misji, pojazdach oraz o misjach pobocznych i minigierkach. I, całe szczęście, San Andreas będzie lepiej zoptymalizowana pod PC, a czas ładowania, będzie niewielkim ułamkiem czasu ładowania w poprzednich częściach. Tylko na sekundke ujrzysz tablice loadingu podczas wchodzenia do budynków, takich jak fast food Cluckin' Bell. Jeśli chcesz, możesz po prostu przejechać cały stan San Andreas, który jest 5 razy większy od Vice City, bez pojawiania się jakiegokolwiek loadnigu.

Wersja PC obejmie kilka ciekawych elementów, jak dwunasta stacja radiowa. Tak jak w poprzednich częściach serii, San Andreas pozwoli ci włączyć sobie radio podczas jazdy, żebyś mógł posłuchać popularnej wtedy muzyki. W tym przypadku ułyszysz R&B i gangsta rap z lat '90-tych, plus kilka innych typów muzyki, włączając prześmieszną stację country/western. Tak jak w poprzednich grach, muzyka będzie przerywana śmiesznymi reklamami i świetnymi tekstami dj'ów. Wersja Pc będzie też miała dodatkową stację gdzie będziesz mógł wrzucić swoje MP3. To już było. Jednak tym razem możesz je ustawić w dowolnej kolejności, przerywać je reklamami. Dzięki tym zabiegom stworzysz swoją właną muzyczną stację. Niestety nie będzie DJ'a zapowiadającego twoje utwory. Wersja PC będzie też zawierała stworzoną od nowa funkcję Replay, dla fanów stuntów (szaleństw, tricków na motorach, samochodach etc - przyp.Thang) i dla tych, którzy po prostu lubią nagrywać głupie czy dziwne rzeczy. Funkcja Replay pozwoli ci na zapisywanie sekwencji z gry, abyś mógł dzielić się swoimi filmikami z przyjaciółmi.


I, rzecz jasna, nie trzeba wam mówić, że wersja PC San Andreas będzie najlepsza z punktu widzenia graficznego i technicznego. Możecie oczekiwać dokładnych, równych cieni postaci. Cienie będą się wydłużały i skracały w zależności od słońca i pory dnia. Powiększona została też linia widnokręgu (draw distance :P). Jak na grę tak ogromną jak San Andreas, wesja PS2 wykonała niezłą pracę pokazując nam horyzont, ale wersja PC będzie miała ten aspekt znacznie powiększony i polepszony. Dane nam było zwiedzić tylko Los Santos (w ersji na PC - przyp.Thang), ale nawet slumsy tego miasta, wzorowane na dzielnicy South Central w Los Angeles wyglądały o wiele lepiej, głównie dzięki niebu, budynkom, bilboardom i znakom z autostrady w tle.


Okazało się, że Rockstar North tworzyło gre od początku w wysokiej rozdzielczości i z dopracowanymi modelami postaci, a potem musieli pogorszyć jakość, żeby gra ruszyła na konsolach, takich jak PS2. A ta pierwotna grafika trafi w pełnej mocy na PC. Będą ładniejsze efekty świetlne, dużo-lepiej dopracowane samochody, postacie i otoczenie. Skromne rzeczy jak graffiti w slumsach, tatuaże na skórze bohaterów, logo na ubraniach będą teraz dużo lepiej widoczne. Możemy już śmiało powiedzieć, że o ile na PS2 San Andreas już wyglądało dobrze, tak na PC grafika będzie lepsza pod każdym względem. A do tego, mamy nadzieje, że po premierze GTA:SA na PC społeczność fanów GTA tchnie w grę jeszcze więcej życia, dzięki licznym modyfikacjom. Jednak istniejące już mody, jak Multi Theft Auto, będą potrzebowały trochę zmian, aby dopasować je do San Andreas, ale nie będą potrzebowały jakiejś kompletnej przebudowy, takie raczej mniejsze zmiany. Do gry nie zostaną niestety dołączone żadne programy do modów, ale Rockstar oczekuje, że z pomocą tegoż społeczeństwa, San Andreas na PC będzie żywe na dłuuuugi czas. Z tego co widzieliśmy, nie mamy podstaw, aby się z tym twierdzeniem Rockstara nie zgodzić. Grand Theft Auto: San Andreas na PC to ulepszona wersja i tak już wspaniałej gry. Oferuje nam więcej opcji i lepszą grafike, a świat San Andreas pozostaje niezmieniony. Gra ma się ukazać w czerwcu.


Andrew Park, GameSpot Dodano: 04/19/05 05:16 P
Tłumaczenie : Thang.