Witaj, nieznajomy!
reset hasła
sitemenu serwisy serwisy download gta5 chinatown_wars gta4 vice_city_stories liberty_city_stories gta_advance san_andreas vice_city gta3 gta2 gta1
Tworzenie Modyfikacji: Cienie w ZMODELERZE
   star
01.06.2008 13:20:33

Zawsze jak robimy jakiś model np. samochodu natrafiamy na maly szczegół który nie daje nam spokoju. Trafia on się albo na karoserii albo na różnych krawędziach np. maski (w samochodach Ferrari szczególnie) więc teraz postaram się Wam pokazać jak uniknąć tego problemu na przykladzie podstawowej kostki...

1. Podstawową rzeczą bedzie jej zrobienie. Wybiramy z menu na górze kostke i zaznaczamy pole. Jak zrobimy wszystko towinniśmy otrzymać coś takiego.

2. Teraz za pomocą narzędzia Detach (ToolBox>Create>Objects) 'wycinamy' Każdą ścianke naszego sześcianu tak jak prezentuje to ten obrazek.

3.Kiedy mamy już 'wycięte' wszystkie scianki za pomocą narzędzia Calculate (ToolBox>Surface>Normals) Ustalamy cień dla poszczególnych boków, tak jak tu.

Po tych trzech krokach mamy wspanialo kostke z pięknymi ostrymi kantami. Co to ma do samochodu? No dużo, można np. oddzielić jakiś kawalek i go osobno 'zkalkulowa' by mial osobne cienie i by to wszystko wyglądało jakby bardziej ostro :) etc...

No to by było tyle o cieniach... Wszelkie pytania proszę o kontakt na meila. [[email protected]]

Źródło: _Zaibatsu