Witaj, nieznajomy!
reset hasła
sitemenu serwisy serwisy download gta5 chinatown_wars gta4 vice_city_stories liberty_city_stories gta_advance san_andreas vice_city gta3 gta2 gta1
Tworzenie Modyfikacji: Zmień sobie kolor
   
11.03.2006 09:39:51

1. Informacje o kolorach

UWAGA!!! - ZRÓB KOPIĘ ZAPASOWĄ PLIKU CARCOLS.DAT ZANIM ZATWIERDZISZ ZMIANY W NIM PRZEPROWADZONE.

Wszystkie dane o kolorach aut w GTA: San Andreas są zawarte w pliku "carcols.dat". Domyślna lokalizacja pliku: "C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\data\carcols.dat". Linie definiujące poszczególne kolory znajdują się w sekcji "col" (od wyrazu colors czyli kolory). A oto przykładowa linia definiująca kolor:

215,142,16 # 6 taxi yellow yellow

Jak widać dzieli się ona na trzy części. Pierwsza zawiera zapis koloru w systemie RGB (numery kolorów można znaleźć w programach graficznych lub też często w kursach html). Druga część zawiera numer porządkowy koloru oraz nazwe odcienia zastosowanego koloru (w tym wypadku mamy kolor taksówki).
Trzecia sekcja to nic innego jak nazwa koloru. Kolor łatwo modyfikować poprzez wpisanie do pierwszej części innych liczb w zakresie od 0 do 255.Skoro już wiesz jak wygląda linia koloru czas spróbowac stworzyć własny kolor. Postaw kursor za ostatnią linią koloru w sekcji "col" i naciśnij [ENTER]. Teraz proponuję skopiować wcześniejszą linie koloru do nastepnej linijki sekcji "col". Dotychczasowa ostania linijka to kolor różowy o numerze 126. Więc w skopiowanej linijce wpisz numer kolejny czyli 127. Pozostaje tylko zmienić parametry RGB (najlepiej z jakiegos programu graficznego) w pierwszej części linii i pozostałe nazwy koloru. Tak stworzyłeś nowy kolor do San Andreas! Ale gdy włączysz grę zuważysz że na żadnym pojeździe go nie ma. Narazie jest on ustalony tylko w pliku "carcols.dat", należy jeszcze go przyporządkować do wybranego auta.

2. Informacje o sekcji "car"

Sekcja "car" to nic innego jak spis wszystkich aut oraz kolorów do nich przyporządkowanych. Ta sekcja znajduje się pod sekcja "col" omawianą wcześniej.

A oto przykładwa linia tej sekcji:

admiral, 34,34, 35,35, 37,37, 39,39, 41,41, 43,43, 45,45, 47,47

Doskonale widać że mamy tutaj dwie części. Pierwsza to "nazwa plikowa auta" gdyż odpowiada ona nazwom plików które zawierają tekstury oraz model 3D np. amiral.txd, admiral.dff. Druga część to ciąg numerów porządkowych koloru o którym wspomniałem wcześniej. Każde auto może posiadać kilkanaście zestawów kolorów. Przykładowy zestaw kolorów: 6,6. Zestawy kolorów są odzielone od "nazwy plikowej auta" przecinkiem i spacją podobnie jak same zestawy kolorów. Aby nasz kolor znalazł się na wybranym pojeździe wystarczy go wyszukać i wstawić zestaw do spisu kolorów tego pojazdu. W pliku "carcols.dat" jest również trzecia sekcja "car4". Tam są zapisane zestawy kolorów aut które w zestawie zawierają cztery kolory. W ich edycji postępujemy analogicznie jak w sekcji "car" z tym że zestaw kolorów wygląda tak: 6,6,6,6.

3. Dodatkowe uwagi

Polecam do edycji kolorów program GTA:SA Ultimate Editor.


---
Postaram się poradnik rozbudować o funkcjonalne porady i uwagi, foty i przykłady. Ale to w wolnym czasie. Myślę, że obecna treść jest wystarczająca do prostych zabaw. (dop. Grafit66)